Skip to content

Myynnin liidi - Sales lead

Kuvauksen kirjoitti: M1468

Lyhyt kuvaus käsitteestä tai aiheesta

Myynnin lead on henkilö, tai yritys, joka ei vielä ole asiakas, mutta josta saattaa tulla sellainen. Sillä voidaan myös tarkoittaa dataa, jolla tunnistetaan asia potentiaaliseksi tuotteen tai palvelun ostajaksi. Liidit ovat tärkeä osa yrityksen kasvun ja jatkuvuuden kannalta. Yritykset keräävät liidejä monenlaisilla tavoilla, esim. verkostoitumalla, sosiaalisella medialla ja mainostamisella.

Liidit voidaan jakaa esimerkiksi kolmeen luokkaan:

Kylmät liidit: henkilöitä tai yrityksiä jotka eivät tiedä mitään, tai hyvin vähän tuotteestasi, ja eivät ole ilmaisseet kiinnostusta, mutta voisivat olla hyviä asiakkaita: nämä tulevat yleensä toisien asiakkaiden suosituksista, ja näitä voidaan myös ostaa liidien generoimis palveluilta.

Lämpimät liidit: henkilöitä tai yrityksiä jotka ovat kiinnostuneita, mutta jotka eivät ole vielä ostaneet tuotetta/palvelua. Nämä saattavat esimerkiksi olla liidejä, joiden arvot kohtaavat yrityksen kanssa. Nämä yleensä vaihtuvat asiakkuudeiksi pienellä vaivalla.

Kuumat liidit: henkilöitä tai yrityksiä, jotka ovat kiinnostuneet tuotteesta tai palveluista, ja osoittaneet kiinnostuksensa myös ostaa niitä.

Linkit ulkopuolisiin lähteisiin

Avainsanat harjoitustehtävän repositoriossa